Catch tank drivstoff
Catch tank drivstoff for både bensin og E85. Catch tank som hindrer pumpene i å suge luft under hard kjøring og i lange kurver/drift.
Dette er et veldig vanlig problem med sterkt tunede motorer der det kreves store mengder drivstoff. Hvis du ønsker å bygge et seriøst drivstoffsystem for banekjøring eller drifting, brukes Catch tank til drivstoff.
Produkter
Drivstoffslange PTFE (in-tank) 8mm - 30cm
30cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
Er på lager
Drivstoffslange PTFE (in-tank) 8mm - 45cm
45cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
Er på lager
Drivstoffslange PTFE (in-tank) 10mm - 30cm
30cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
Er på lager
Drivstoffslange PTFE (in-tank) 10mm - 45cm
45cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
Er på lager
In-Tank 10mm PTFE slange SAE 3/8" rett fitting
PTFE - SAE 3/8" / ID 10mm
Er på lager
In-Tank 8mm PTFE slange SAE 5/16" rett fitting
PTFE - SAE 5/16" / ID 8mm
Er på lager
Catchtank 1L universal svart
Et godt valg for rallybilen. Hvor det tillates et maksimum på 1,5 l oljeoppsamlingstank.
Er på lager
Catch tank drivstoff, Drivstoffoppsamlingstank
Hvordan installerer jeg en drivstoffoppsamlingstank med interne drivstoffpumper?
BTR installert etter fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffpumpe i drivstoffangsttank -> Drivstoffilter -> Fuel rail / forgasser -> Drivstofftrykkregulator -> Gå tilbake til drivstofffangsttank -> Gå tilbake til drivstofftanken.
BTR installert før Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffpumpe i drivstoffangsttank -> Drivstofftrykkregulator (overflødig drivstoff i retur til drivstofftank -> retur til drivstofftank) -> Fuel rail / forgasser.
Hvordan installerer jeg en drivstoffoppsamlingstank med eksterne drivstoffpumper?
BTR installert etter Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffangsttank -> Ekstern drivstoffpumpe -> Drivstoffilter -> Fuel rail / forgasser -> Drivstofftrykkregulator -> Gå tilbake til drivstoffangsttank -> Gå tilbake til drivstofftanken
BTR installert før Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffangsttank -> Ekstern drivstoffpumpe -> Drivstoffilter -> Drivstofftrykkregulator (overflødig drivstoff i retur til drivstofftank -> retur til drivstofftank) -> Fuel rail / forgasser.
Montering av sveiset drivstoffoppsamlingstank
Merk at en sveiset drivstoffoppsamlingstank ikke må monteres i chassiset. Dette skyldes chassisbevegelser som til slutt får den sveisede chattanken til å sprekke med drivstofflekkasje som et resultat.
Hvilken drivstoffpumpe anbefales som matepumpe/forpumpe?
Du kan bruke en matepumpe med lavere flow enn hovedpumpen. Dette skyldes to årsaker:
- Forpumpen fungerer ikke med mottrykk og flyter derfor mye bedre.
- Returdrivstoff fra motoren føres tilbake til oppsamlingstanken som mates med drivstoff fra to kilder.
Selv om du bruker en hovedpumpe som matepumpe, fungerer den fint.