Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

Catch tank drivstoff

Catch tank drivstoff for både bensin og E85. Catch tank som hindrer pumpene i å suge luft under hard kjøring og i lange kurver/drift.

Dette er et veldig vanlig problem med sterkt tunede motorer der det kreves store mengder drivstoff. Hvis du ønsker å bygge et seriøst drivstoffsystem for banekjøring eller drifting, brukes Catch tank til drivstoff.

Les mer om drivstofffangsttank her.

Filter

Produkter

I lager

Er på lager

-25%

3 114 NOK
4 152 NOK

SPD Catchtank eksterne pumper

Støtter 1-3 pumper
I lager

Er på lager

-25%

2 418 NOK
3 224 NOK

Slut i lager

Forhåndsbestill nå

2 159 NOK

I lager

Er på lager

-25%

96 NOK
128 NOK

Drivstoffslange PTFE (in-tank) 8mm - 30cm

30cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
I lager

Er på lager

-25%

124 NOK
165 NOK

Drivstoffslange PTFE (in-tank) 8mm - 45cm

45cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
I lager

Er på lager

-25%

174 NOK
232 NOK

Drivstoffslange PTFE (in-tank) 10mm - 30cm

30cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
I lager

Er på lager

-25%

124 NOK
165 NOK

Drivstoffslange PTFE (in-tank) 10mm - 45cm

45cm PTFE in-tank - E85 - Bensin - Metanol
I lager

Er på lager

-25%

174 NOK
232 NOK

I lager

Er på lager

-25%

187 NOK
249 NOK

I lager

Er på lager

-25%

187 NOK
249 NOK

I lager

Er på lager

-25%

187 NOK
249 NOK

I lager

Er på lager

-25%

187 NOK
249 NOK

Catchtank 1L universal svart

Et godt valg for rallybilen. Hvor det tillates et maksimum på 1,5 l oljeoppsamlingstank.
I lager

Er på lager

-25%

702 NOK
936 NOK

I lager

Er på lager

-25%

758 NOK
1 011 NOK

I lager

Er på lager

-25%

824 NOK
1 098 NOK

Show more

Catch tank drivstoff, Drivstoffoppsamlingstank

Hvordan installerer jeg en drivstoffoppsamlingstank med interne drivstoffpumper?

BTR installert etter fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffpumpe i drivstoffangsttank -> Drivstoffilter -> Fuel rail / forgasser -> Drivstofftrykkregulator -> Gå tilbake til drivstofffangsttank -> Gå tilbake til drivstofftanken.

BTR installert før Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffpumpe i drivstoffangsttank -> Drivstofftrykkregulator (overflødig drivstoff i retur til drivstofftank -> retur til drivstofftank) -> Fuel rail / forgasser.

Hvordan installerer jeg en drivstoffoppsamlingstank med eksterne drivstoffpumper?

BTR installert etter Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffangsttank -> Ekstern drivstoffpumpe -> Drivstoffilter -> Fuel rail / forgasser -> Drivstofftrykkregulator -> Gå tilbake til drivstoffangsttank  -> Gå tilbake til drivstofftanken

BTR installert før Fuel rail
Drivstoffpumpe i drivstofftank -> Drivstoffangsttank -> Ekstern drivstoffpumpe -> Drivstoffilter -> Drivstofftrykkregulator (overflødig drivstoff i retur til drivstofftank -> retur til drivstofftank) -> Fuel rail / forgasser.

Montering av sveiset drivstoffoppsamlingstank
Merk at en sveiset drivstoffoppsamlingstank ikke må monteres i chassiset. Dette skyldes chassisbevegelser som til slutt får den sveisede chattanken til å sprekke med drivstofflekkasje som et resultat.

Hvilken drivstoffpumpe anbefales som matepumpe/forpumpe?
Du kan bruke en matepumpe med lavere flow enn hovedpumpen. Dette skyldes to årsaker:

  1. Forpumpen fungerer ikke med mottrykk og flyter derfor mye bedre.
  2. Returdrivstoff fra motoren føres tilbake til oppsamlingstanken som mates med drivstoff fra to kilder.

Selv om du bruker en hovedpumpe som matepumpe, fungerer den fint.

Holset HX35 - Super pris!

-20%

Holset HX35 Turbo #12 eksoshus

Holset HX35 Turbo #12 eksoshus

6 648 NOK 8 312 NOK
I lager

Er på lager