Stempelringer
For enkelt å finne de riktige stempelringene:
Gå til stempelsettet du har, se hvilke stempelringer som passer og søk etter det delenummeret og stempelringene dine vises.
Produkter
Stempelringer
Hvilken type stempelring bør jeg velge, konvensjonell, gassport eller gapløs?
Trinn 1 – Konvensjonell
Den vanligste stempelringen med stempelringsåpning som må slipes inn under montering. Monteres i de fleste produksjonsmotorer og brukes også i ettermarkedet for racing og ytelse, selv om det finnes andre bedre alternativer. Se trinn 2 og 3 nedenfor.
Trinn 2 – Gassportert
Denne stempelringen har bedre tetningsevne sammenlignet med en klassisk stempelring. Gassportede stempelringer har strategisk dimensjonerte og plasserte horisontale slisser som lar forbrenningsgass komme inn gjennom sporet og bak ringen for å gassbelaste ringen, noe som gir betydelig forbedret ringtetning.
Trinn 3 – Gapless
Stempelringen med den beste ytelsen når det gjelder motoreffektivitet, lang levetid og sikkerhet.
Tilgjengelig som Gapless Top eller gapless 2nd (andre stempelring).
Denne typen ring har flere fordeler i forhold til en konvensjonell stempelring.
- Eliminering av blow-by
- Økt motorkraft og dreiemoment
- Lengere levetid på motoren
- Forbedret konsekvent funksjonalitet
- Lengre levetid for stempelringer
- Bedre forsegling
- Sparer penger (mindre service)
- Renere, kjøligere motorolje
- Bedre oljekontroll
- Forbedret inntakssignal
- Utvidet dreiemomentkurve
- Mer motorvakuum