Turbosmart Turbo
Turbosmart Turbo
Mindre, lettere raskere Turbolader fra Turbosmart! Her finner du både TS-1 og TS-2 serien av keramiske kulelagerturboer fra Turbosmart med tilbehør og reservedeler for konkurranse så vel som entusiastbruk.
TS1-serien (oljekjølt)
Motorer 1,4L - 2,5L Eksoshus 0,63 A/R Opp til 750HK (5862 Turbo)
Motorer 1,8L - 3,2L Eksos 0,82 A/R Opp til 930HK (5862 til 6466 Turbo)
Motorer 2,0L - 5,5L Eksos 0,96 A/R Opp til 1425HK (6870 til 7880 Turbo)
TS2-serien (olje- og vannkjølt)
1,8L - 3,2L Eksoshus 0,82 A/R Opp til 930HK (6262 til 6466 Turbo)
2,0L - 5,0L eksoshus 0,96 A/R Opp til 1025HK (7170 Turbo)
Er du fortsatt usikker på hvilken turbo du bør ha?
Klikk på linken: Turbovalg
Produkter

3-6 dager

3-6 dager
Noen egenskaper ved Turbosmart
Lett roterende enhet for raskest mulig ladetrykk
Aggressiv aerodynamikk for økt lufthastighet
Innebygde hastighets- og trykkreferanseporter
Mindre og lettere enn mange andre turboer
Unikt dobbelt keramisk kulelagersystem
Overdimensjonert akselnav for forbedret oljespredning
Størrelse turbo
Større turbo = Redusert spole = Økt toppeffekt
Mindre turbo = Økt spole = Redusert toppeffekt
Størrelse kompressor
Større inducer / exducer = Økt toppeffekt = Kan håndtere mer ladetrykk = Redusert spole
Mindre inducer / exducer = Redusert toppeffekt = Håndterer mindre ladetrykk = Rask spole
Billet Kompressorhjul = Lettere = Økt spole = Noen ganger annen bladvinkel for økt toppeffekt.
Størrelse turbin
Større turbineksducer enn kompressorinducer = Redusert mottrykk = Økt toppeffekt
Mindre turbineksducer enn kompressorinducer = Økt mottrykk = Redusert toppeffekt
Antall turbinblader
Flere turbinblader = Økt spole = Økt mottrykk = Redusert toppeffekt
Færre turbinblader = Redusert spole = Redusert mottrykk = Økt toppeffekt
Eksoshus størrelse
Større eksos = Redusert spole = Kraft flyttet opp = Økt toppeffekt
Mindre eksos = Økt spole = Kraft flyttet ned = Redusert toppeffekt
Motorstørrelse
Mindre motor = Mindre eksos = Redusert mottrykk = Vanskelig å drive stor turbin/kompressor
Større motor = Mer avgasser = Økt mottrykk = Enkel å drive stor turbin/kompressor