Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Drivstoffsystem: Vanlige problemer

 
 
 
 

Vanlige problemer med drivstoffsystemet. Her finnes problemer og løsninger. Les dette og unngå problemene. I tillegg blir du ekspert på feilsøking av drivstoffsystem.

Med over 10 års profesjonell erfaring med nettopp drivstoffsystem, har de fleste problemer passert kundeservice og verksted. Her lister vi noen vanlige problemer og tips til mulige løsninger:

  1. Drivstofftrykket synker ved gasspådrag
  2. Drivstofftrykket går ikke over "x" bar
  3. Ekstern drivstoffpumpe høres merkelig ut
  4. Drivstofflekkasje ved kraftig sving
  5. Sprøyter har 100% duty til tross for at de skal flyte tilstrekkelig bra
 
 

1

Drivstofftrykket synker ved gasspådrag

  • Lekkasje mellom innvendig drivstoffpumpe og drivstoffpumpholder.
  • Tett drivstofffilter
  • Lav spenning til drivstoffpumpen
  • Membran i drivstofftrykkregulator
  • Måler viser feil
 
 

2

Drivstofftrykket går ikke over "x" bar

  • Tett drivstofffilter
  • Tett tankventilasjon
  • Måler viser feil
 
 

3

Ekstern drivstoffpumpe høres merkelig ut

Det er et vanlig scenario at pumpen høres litt "ujevnt" ut. Da er det ofte luft med i systemet.

  • Pumpen sitter for høyt i forhold til drivstofftanken
  • Pumpen suger luft
  • Pumpen er dårlig
  • Forfilter/internt filter tett (prøv å kjøre pumpen baklengs en stund og se om det slipper.)
 
 

4

Drivstofflekkasje ved kraftig sving

Tankventilasjonen sitter ikke høyt nok i forhold til drivstofftanken.
  • En eller to spiraler kan lages på slangen for å motvirke dette.
  • Tankventilasjonen må flyttes inn mot sentrum av tanken.
 
 

5

Sprøyter har 100% duty selv om de skal flyte tilstrekkelig bra

  • Tett sprøyterfilter
  • Tett drivstoffilter
  • For lavt drivstofftrykk
  • Lav spenning til drivstoffpumpen
  • Membran i drivstofftrykkregulator
  • Lekkasje mellom innvendig drivstoffpumpe og drivstoffpumpholder.
  • Tett tankventilasjon
  • Pumpen er dårlig