Velge sprøytebro / fuel rail

Hvilken sprøytebro skal man velge? 4 forskjellige valg.
- Original fuel rail
- Modellanpasset fuel rail - bolt on
- Modellanpasset fuel rail - universal
- Universal fuel rail
1 ▼
Original fuel rail
Original sprøytebro fungerer utmerket til mange. Det er noen ting som gjør at man vil bytte ut denne.
1. Original drivstofftrykksregulator holder ikke målet eller klarer ikke etanol
2. Det finnes ingen ordentlige tilkoblinger for å montere nye slanger eller AN-koblinger.
3. Hvis den er defekt på noen måte.
2 ▼
Modellanpasset fuel rail - bolt on
En modellanpasset fuel rail som er bolt on har medfølgende festanordning som gjør at man kan skruve fast sprøytebroen på motoren. Slanger og tilkoblinger i endene på railen må likevel tilpasses. Dette er likevel det helt overlegent smidigste alternativet hvis man skal bytte sprøytebro og vil ha minimalt med ombygging.
3 ▼
Modellanpasset fuel rail - universal
Modellanpassede sprøytebroer som er universelle må man bygge egne fester til. Men sprøytehullene er korrekte og passer mot innsugingen. Denne typen fuel rail brukes når man har en viss type sprøyte som har en annen størrelse enn originalen, eller hvis man har bygget om innsugingen / har et annet innsug.
4 ▼
Universal fuel rail
Helt universell sprøytebro kalles også fuel rail emne. Disse må man tilpasse helt selv; sprøytehull, gjenger på sidene samt lage egne fester.
▼
▼
-
Drivstoffsystem
- Drivstoffsystem: Komponenter og montering
- Drivstoffsystem: Vanlige problemer
- Valg av dyser
- Bensinpumpe
- Bensintank
- Drivstofffangsttank
- Drivstoffilter
- Drivstoffpumpehenger - Informasjon
- Drivstofftrykkregulator
- Dyse størrelse
- Fuel rail
- Hvilke Dyser bruker andre?
- Sammenligne dyser
- Tankventilasjon / Roll over ventil
- Tilbakeslagsventil - Informasjon
- Ulike typer drivstoff [bensin eller etanol?]
- Ulike typer drivstoffsystemer