Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

 

Hva betyr notater på Wiseco & JE stempler?

 
 

Hva betyr notatene på Wiseco og JE stemplene? For eksempel når det står "Foot note: 1,W," hva betyr det egentlig?

Her får du lære hva alle benevnelser betyr. Informasjonen er hentet direkte fra Wiseco/JE og er oversatt til norsk.

De ulike benevnelsene er listet i rekkefølge nedenfor:
 
 

1 - Most wiseco pistons have offset pins. Pins must be offset same as OEM for quietest operation.

De fleste Wiseco stempler har forskjøvede stempelbolter. Stempelboltene må være forskjøvet på samme måte som OEM for den stilleste driften.

 
 

2 - Due to a compression height that may protrude above the deck, it is recommended that a 1,00mm tick head gasket is used.

På grunn av en kompresjonshøyde med ØDP over dekk, anbefales minst en 1,00 mm toppakning.
 
 

4 - Utilizes extra deep valve pockets to expand the range of I-Vtec/Vanos with big/high lift cams and milled heads

Bruker ekstra dype ventilrom for å utvide I-Vtec/Vanos arbeidsområde med høylyftede kammer og planlagt topp.
 
 

6 - These pistons have an oil ring groove that is lower than OE. Will not work with sleeves with access hole if the oil ring is not pinned in place

Disse stemplene har et oljering spor som er lavere enn OEM. Fungerer ikke med fôr med tilgangshull hvis oljeringen ikke sitter fast / stiftet.
 
 

A - Rings need file fitment to the bore

Ringer må justeres til sylinderbor!
 
 

B - Washers included

Skiver inkludert til stempelbolten.
 
 

C - Stroker kit for B25 stroker crank

Stroker-kit for B25 stroker krumtap.
 
 

D - Weight reduction possible

Vektreduksjon mulig
 
 

E - With valve pockets unlike K557M series

Med ventilrom i motsetning til K557M-serien
 
 

F - FSR series (Forged side releaf)

FSR-serien = smidd skjørt

FSR (Forged Side Relief) skjørt med smidd design har en kortere skjørtbredde og kortere stempelbolter sammenlignet med tradisjonelle stempler med "helrund" stil. Det smale skjørtet bidrar til å minimere kontakt med sylinderveggen som forårsaker friksjon / effektap. Kortere stempelbolter reduserer også den totale vekten.

 
 

G - Only with 2,5 Ltr conrods

Kun med 2,5 liter veivstaker
 
 

H - Based on Volvo rod 23mm Ford OEM 21mm

Basert på Volvo 23 mm veivstake. Ford OEM har 21 mm
 
 

I - Tuff skirt Coating JE Pistons

"Tuff skirt Coating" på JE-stempler. En coating på skjørtet som reduserer mislyd. Denne coatingen gir en stillere motorgang med "racingstempler".
 
 

J - Mini Tritec engine

Mini Tritec motor
 
 

K - Compression ratio depends on cylinder head used

Kompresjonsforholdet avhenger av hvilket toppdeksel som brukes
 
 

L - Pin 20mm - OEM 20,65mm (3/16)

Stempelbolt 20 mm - OEM stempelbolt er 20,65 mm (3/16")
 
 

M - Made to order (4pcs minimum)

Produseres på bestilling. (Minst 4 stempler)
 
 

N - Aluminum cylinders like Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, recommended to run sleeved bores / must sleeve block or Nicasil

Aluminium sylindere som Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, anbefales sammen med fôr / man må fôre blokken eller Nicasil-behandle blokken.
 
 

O - VR6 cylinder sets from stock can be used

VR6 OEM sylinderkit kan brukes
 
 

P - Piston guided rod required

Kolvstyrt veivstak kreves
 
 

Q - Oil squirter modification or removal required or use adequate spacers, please make sure to check rod to oil squirter clearance when relocating oil squirter

Modifisering / shimming / fjerning av stempelkjølingsdyser kreves. Sørg for å kontrollere spillet mellom oljekjølingsdyse og bevegelige deler ved modifisering!
 
 

R - Full round skirt with or without full milled side relief

Hel rund skjørt med eller uten helfräst skjørt
 
 

S - Asymmetrical FSR series

Asymmetrisk FSR

FSR-serien = smidd skjørt

FSR (Forged Side Relief) skjørt med smidd design har en kortere skjørtbredde og kortere stempelbolter sammenlignet med tradisjonelle stempler med "helrund" stil. Det smale skjørtet bidrar til å minimere kontakt med sylinderveggen som forårsaker friksjon / effektap. Kortere stempelbolter reduserer også den totale vekten.

 
 

T - Accepts Turbo and Nitrous

For Turbo og Nitro
 
 

U - Head is the other way around on the Eclipse vs the later EVO's

Toppdekselet er speilvendt på Eclipse kontra de senere EVO-modellene
 
 

V - Accepts Nitrous and E8

For Nitro og E8/Etanol
 
 

W - C/R calculated with OE head gasket

Kompresjonsforholdet er beregnet med original tykkelse / modell på toppakning.
 
 

X - C/R calculated with 1,00mm head gasket

Kompresjonsforholdet er beregnet med 1,00 mm tykk toppakning.
 
 

Y - 3D Undercrown milling included

3D fresing underkant inkludert.
 
 

Z - Alusil suited

Passer til sylinderløkker med Alusil-belegg.
 
 

PS - Perfect skirt coating JE Pistons

"Perfect skirt" coating på skjørt. Gir en stillere motorgang.
 
 

UL - Ultra series (Lateral Gas Ports, Accumulator Grooves, Skirt Coating, Ceramic Crown Coating, Upgraded Pins)

Ultra-serien er flere tillegg i ett som gir en oppgradert stempel.

  • Laterale gassporter
  • Akkumulatorspor
  • Skjørtbelegg
  • Keramisk toppbelegg
  • Oppgraderte stempelbolter