Hva betyr notater på Wiseco & JE stempler?

Hva betyr notatene på Wiseco og JE stemplene? For eksempel når det står "Foot note: 1,W," hva betyr det egentlig?
Her får du lære hva alle benevnelser betyr. Informasjonen er hentet direkte fra Wiseco/JE og er oversatt til norsk.
1 - Most wiseco pistons have offset pins. Pins must be offset same as OEM for quietest operation.
De fleste Wiseco stempler har forskjøvede stempelbolter. Stempelboltene må være forskjøvet på samme måte som OEM for den stilleste driften.

2 - Due to a compression height that may protrude above the deck, it is recommended that a 1,00mm tick head gasket is used.
På grunn av en kompresjonshøyde med ØDP over dekk, anbefales minst en 1,00 mm toppakning.4 - Utilizes extra deep valve pockets to expand the range of I-Vtec/Vanos with big/high lift cams and milled heads
Bruker ekstra dype ventilrom for å utvide I-Vtec/Vanos arbeidsområde med høylyftede kammer og planlagt topp.6 - These pistons have an oil ring groove that is lower than OE. Will not work with sleeves with access hole if the oil ring is not pinned in place
Disse stemplene har et oljering spor som er lavere enn OEM. Fungerer ikke med fôr med tilgangshull hvis oljeringen ikke sitter fast / stiftet.A - Rings need file fitment to the bore
Ringer må justeres til sylinderbor!B - Washers included
Skiver inkludert til stempelbolten.C - Stroker kit for B25 stroker crank
Stroker-kit for B25 stroker krumtap.D - Weight reduction possible
Vektreduksjon muligE - With valve pockets unlike K557M series
Med ventilrom i motsetning til K557M-serienF - FSR series (Forged side releaf)
FSR-serien = smidd skjørt
FSR (Forged Side Relief) skjørt med smidd design har en kortere skjørtbredde og kortere stempelbolter sammenlignet med tradisjonelle stempler med "helrund" stil. Det smale skjørtet bidrar til å minimere kontakt med sylinderveggen som forårsaker friksjon / effektap. Kortere stempelbolter reduserer også den totale vekten.
G - Only with 2,5 Ltr conrods
Kun med 2,5 liter veivstakerH - Based on Volvo rod 23mm Ford OEM 21mm
Basert på Volvo 23 mm veivstake. Ford OEM har 21 mmI - Tuff skirt Coating JE Pistons
"Tuff skirt Coating" på JE-stempler. En coating på skjørtet som reduserer mislyd. Denne coatingen gir en stillere motorgang med "racingstempler".J - Mini Tritec engine
Mini Tritec motorK - Compression ratio depends on cylinder head used
Kompresjonsforholdet avhenger av hvilket toppdeksel som brukesL - Pin 20mm - OEM 20,65mm (3/16)
Stempelbolt 20 mm - OEM stempelbolt er 20,65 mm (3/16")M - Made to order (4pcs minimum)
Produseres på bestilling. (Minst 4 stempler)N - Aluminum cylinders like Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, recommended to run sleeved bores / must sleeve block or Nicasil
Aluminium sylindere som Alusil, Lokasil, Silitec, DiASil, Mercosil, ALBOND, FRM, MMC, anbefales sammen med fôr / man må fôre blokken eller Nicasil-behandle blokken.O - VR6 cylinder sets from stock can be used
VR6 OEM sylinderkit kan brukesP - Piston guided rod required
Kolvstyrt veivstak krevesQ - Oil squirter modification or removal required or use adequate spacers, please make sure to check rod to oil squirter clearance when relocating oil squirter
Modifisering / shimming / fjerning av stempelkjølingsdyser kreves. Sørg for å kontrollere spillet mellom oljekjølingsdyse og bevegelige deler ved modifisering!R - Full round skirt with or without full milled side relief
Hel rund skjørt med eller uten helfräst skjørtS - Asymmetrical FSR series
Asymmetrisk FSR
FSR-serien = smidd skjørt
FSR (Forged Side Relief) skjørt med smidd design har en kortere skjørtbredde og kortere stempelbolter sammenlignet med tradisjonelle stempler med "helrund" stil. Det smale skjørtet bidrar til å minimere kontakt med sylinderveggen som forårsaker friksjon / effektap. Kortere stempelbolter reduserer også den totale vekten.
T - Accepts Turbo and Nitrous
For Turbo og NitroU - Head is the other way around on the Eclipse vs the later EVO's
Toppdekselet er speilvendt på Eclipse kontra de senere EVO-modelleneV - Accepts Nitrous and E8
For Nitro og E8/EtanolW - C/R calculated with OE head gasket
Kompresjonsforholdet er beregnet med original tykkelse / modell på toppakning.X - C/R calculated with 1,00mm head gasket
Kompresjonsforholdet er beregnet med 1,00 mm tykk toppakning.Y - 3D Undercrown milling included
3D fresing underkant inkludert.Z - Alusil suited
Passer til sylinderløkker med Alusil-belegg.PS - Perfect skirt coating JE Pistons
"Perfect skirt" coating på skjørt. Gir en stillere motorgang.UL - Ultra series (Lateral Gas Ports, Accumulator Grooves, Skirt Coating, Ceramic Crown Coating, Upgraded Pins)
Ultra-serien er flere tillegg i ett som gir en oppgradert stempel.
- Laterale gassporter
- Akkumulatorspor
- Skjørtbelegg
- Keramisk toppbelegg
- Oppgraderte stempelbolter
▼
▼
-
Motor og tuning
- Motorblokker: Deler og hvordan de passer sammen
- Motordekksklaring
- Toppakning - Informasjon
- Veivhusventilasjon Informasjon
- Montering av motorlager
- Motorlager Informasjon
- Dumpventil: Informasjon og montering
- Spjeldhus - Informasjon
- Støy fra motor - Feilsøking
- ARP-bolter: Materialer og spesifikasjoner
- Eksosanlegg: Deler og montering
- Eksosbandasje
- Eksosrør: Hvilket materiale bør du velge? [+ekstra informasjon]
- Eksosverdier - Informasjon
- Hva betyr sitater på Wiseco & JE stempler?
- Hvordan fungerer kjølesystemet på en bil?
- Intercooler guide
- Montering av råder
- Montering av stempelringer TIPS
- Oljekjøler - Informasjon og FAQ
- Oljesystem motor
- Problemer med kjølesystemet på en bil
- Vannpumpe for motor