Motorfeste Volvo 240 - GM LS V8
Andersson Steel Speed

Kunde anmeldelser
Hjelp andre med å velge riktig. Bli den første til å skrive en anmeldelse!
Skriv en anmeldelseMotorfeste Volvo 240 - GM LS V8
Svært stabile motorfester med doble foringer per side for å kunne håndtere den tunge V8-motoren med mye dreiemoment. Disse festene er laget med flere hull for å kunne justere hvor nært motoren kommer torpedoveggen og fremre vognbjelke, men kan likevel enkelt demontere og installere motoren i nøyaktig samme posisjon som før.
- Du trenger en egendefinert oljepanne. Disse er tilpasset fra en oljepanne som Summit Racing selger, (delenr. SUM-G3610)
- Det er også kopier å finne på f.eks. Ebay (se bilde)
- Denne oljepannen er veldig lav, men har fortsatt et godt oljevolum.
- Fordi den er så lav, kan motoren senkes til en god høyde.
- Oljepannen er også rimelig.
Du må slipe frontbjelken for å få plass til oljepannen (se bilde), alternativt modifisere oljepannen eller sette motoren så langt tilbake at modifikasjon av girkassetunnelen er nødvendig.
Ferdig plate for å modifisere frontbjelken: AS-001019-02.
Dybden avhenger av hvilken posisjon motoren er justert til.
Bildet viser omtrent det dypeste du trenger å kutte ut.
Brukt pickup-motor, f.eks. LM7 / LQ4 kan du kun bruke det høye inntaket hvis den har "nebbhette". Ellers må det benyttes inntak fra annen bil med V8, f.eks. Corvette eller et tilpasset inntak.
Rattstammen ender opp i nærheten av eksosåpningene på førersiden. N/A-motoren må bruke slanke topper.
F.eks. støpt som er tilgjengelig fra litt forskjellige produsenter. Ved turbokonvertering trekkes rørene fremover i stedet, noe som fungerer bedre.
Bolt-on transmisjonsbjelke for GM-transmisjoner: AS-002008-01
----------------
Guider og Info