Stor lager | # Egen utvikling | # Kunnskap

uten moms/En toll kan gjelde

Eksos manifold Volvo 16V rustfritt

Exhaust manifold


Eksos manifold Volvo 16V rustfritt Produksjon Manifoldene i rustfritt stål er laget av 321L 42,4x2mm, disse er sveiset med rotgass og rengjort grundig for best resultat. _Våre sorte stålmanifold er bygget i trykkbeholderrør 42,4x2,6 mm, som deretter sprenges etter sveising og til slutt males med en veldig varmebestandig maling før levering. Wastegate Manifoldene er bygget med orkanen 44mm, Tial 44mm og Precison 46mm wastegate-flenser.

I lager

7-14 dager

12 725 NOK
{{ price }}

Kunde anmeldelser
2 / 5
Artikkel nr: SPDGSTV16VSS

Eksos manifold Volvo 16V rustfritt

Produksjon
Manifoldene i rustfritt stål er laget av 321L 42,4x2mm, disse er sveiset med rotgass og rengjort grundig for best resultat.
_

Våre sorte stålmanifold er bygget i trykkbeholderrør 42,4x2,6 mm, som deretter sprenges etter sveising og til slutt males med en veldig varmebestandig maling før levering.

Wastegate
Manifoldene er bygget med orkanen 44mm, Tial 44mm og Precison 46mm wastegate-flenser. Vi anbefaler disse fordi vi vet at de har høy kvalitet og fungerer bra. Selvfølgelig kan du bruke andre varianter, men funksjon og plassering er da ikke noe vi kan garantere. Spesielt på noen installasjoner kan de ha lite plass.

MERKNAD
Det skal alltid være fleksible rør på eksosanlegget og mellom avløpsrøret og amp; nedrør for å forhindre at manifolden sprekker.

_

Hvis du velger turbo flens twin, kan du ikke velge å ha sveisede wastegate flenser.
Det vil være to rør å sveise på disse flensene selv. (ikke inkludert da.)

Hvis du velger en turbo flens singel, er det muligheten å velge om du vil ha wastegate flensen sveiset eller ikke.

----------------
Guider og Info

Bilmärke Volvo
Motorkode B234
Christoph Brüggemann• 2023-01-14

The manifold is fairly expensive. For that price I do (as a German) expect a good quality product.

This manifold does not fit to the cylinder head. Either I have to grind the flange (which is too high on some areas) or the head so that it bolts onto it.
The EGT sensor bungs are not 1/8"NPT but G1/8". So the egt sensors will not fit and need a fairly rare 1/8" Npt female to G 1/8" male adapter. Works but is not that "sexy" to look at.
The flanges are machined on a belt sander. Looks like 40 grit. I doubt that it will seal properly, haven't tested it yet. Also they are not 100% flat. I will probably have to go to a machine shop for the final finish.

Welds itself are OK and from the inside all welds are grinded, so the surface is smooth.

Din kommentar:

For å legge inn en anmeldelse, må du være innlogget.